• [EN]
  • [FR]
  • [RO]

Infiintari firme

Etape Infiintari Firme

Echipa noastra va sta la dispozitie pentru a va consilia, indruma si mai ales, pentru a va oferi asistenta juridica atat de necesara atunci cand doriti sa infiintati o societate comerciala.

Venim in intampinarea Dumneavosatra cu toata expertiza, toate informatiile si sprijinul necesare de care dispunem pentru a face ca afacerea pe care dvs. o initiati sa debuteze cu succes, in cel mai eficient mod posibil -  atat ca resursa financiara, cat si ca timp. O echipa tenace, extrem de bine informata si dedicata va sta la dispozitie pentru a construi o afacere profitabila, o poveste de succes.

Va felicitam pentru pasul pe care il faceti si suntem alaturi de Dumneavoastra!

Primul pas firesc pentru a initia o actiune de antreprenoriat este, evident, alegerea unui nume pentru sociatate si rezervarea acestuia.

*Avocatii nostri vor verifica pentru dvs. la Registrul Comertului trei variante de denumire, prin achitarea costului unei singure cereri, pentru a facilita demersul dumneavostra!

In conditiile in care v-ati ales si rezervat deja numele firmei pe care doriti sa o infiintati, aveti de parcurs urmatoarele etape pentru a inregistra in Registrul Comertului societatea dumneavoastra:

1. Alegerea  obiectului de activitate:

●stabilirea unui obiect de activitate principal este obligatorie, initiatorul avand totodata optiunea unui numar nelimitat de obiecte de activitate secundare;

●in vederea alegerii activitatilor trebuie studiate cu mare atentie categoriile cuprinse de codul CAEN. Va indicam sa apelati la asistenta unui specialist – echipa noastra va sta la dispozitie pentru acest tip de consultanta, cu orice detaliu de care dumneavoastra aveti nevoie.

Nota!: Alegeti cat mai multe domenii de  activitate in actul constitutiv al societatii, domenii pe care considerati ca ar putea aparea oportunitati de dezvoltare in timp. Orice alta adaugare ulterioara va consuma doua resurse extrem de importante pentru orice antreprenor: resurse financiare si timp!

2. Stabilirea formei juridice a societatii:

O societate poate functiona in diverse forme juridice. Iata variantele cele mai des intalnite si utilizate:

Societatea cu Raspundere Limitata - SRL - este cea mai utilizata forma de societate comerciala, ale carei obligatii sociale sunt garantate cu patrimoniul social. Asociatii raspund numai in limita aportului lor;

Societatea pe Actiuni - SA - este acea forma de societate comerciala al carei capital social este impartit in actiuni. Obligatiile sociale sunt garantate cu patrimoniul social, iar actionarii raspund numai in limita aportului lor

Societatea in Nume Colectiv - SNC - este tipul de societate comerciala in care obligatiile sociale sunt garantate cu patrimoniul social si cu raspunderea nelimitata si solidara a tuturor asociatilor;

Societatea in Comandita Simpla - SCS - este forma de societate comerciala in care obligatiile sociale sunt garantate cu patrimoniul social si cu raspunderea nelimitata si solidara a tuturor asociatilor comanditati. Asociatii comanditari raspund numai pana la limita aportului lor;

Societatea in Comandita pe Actiuni - SCA - este acea forma de societate comerciala al carui capital social este impartit in actiuni. Obligatiile sociale sunt garantate cu patrimoniul social si cu raspunderea nelimitata si solidara a asociatilor comanditati. De mentionat ca si in acest caz,  asociatii comanditari raspund numai pana la limita aportului lor.

Nota!: Totodata, se va tine cont de urmatoarele doua aspecte extrem de importante:

●alegerea platii impozitului: pe venit sau pe profit;

●alegerea ca firma sa fie sau nu platitoare de TVA.

3. Stabilirea sediului social al societatii:

●Pentru a stabili sediul social al unei societati este necesara incheierea unui contract de sediu social, inchiriere/subinchiriere sau de comodat intre proprietarul imobilului si viitoarea societate comerciala;

4. Incheierea actului constitutiv:

●actul constitutiv va contine elemente specifice fiecarei forme de organizare juridica aleasa pentru societatea in cauza - elemente pentru care echipa noastra va sta la dispozitie pentru a le puncta si explicita in detaliu, in vederea funtionarii eficiente a societatii pe care dvs. o infiintati;

5. Semnarea de declaratii/specimene de semnatura:

●fireste, asociatii si administratorii societatii nou-infiintate vor trebui sa semneze si sa depuna declaratii pe propria raspundere din care sa rezulte ca nu au antecedente penale si ca indeplinesc toate conditiile legale necesare pentru detinerea acestor calitati;

Nota!: Este dezirabil ca asociatii unei societati, indiferent de tipul acesteia, sa fie si administratori. In acest fel, acestia pot fi si angajati ai societatii respective.

●specimen de semnatura – se semneaza de catre adminsitartorul societatii;

6. Depunerea capitalului social:

●aportul in bani la capitalul social este obligatoriu la constituirea oricarei forme de societate;

●aporturile in numerar se depun la orice banca sau la C.E.C., intr-un cont special deschis pe numele societatii in curs de constituire;

7. Inregistrarea societatii la Registrul Comertului:

●inregistrarea societatii (atat pentru inregistrare SA, cat si pentru inregistrare SRL) se va face la Biroul Unic din cadrul Oficiului Registrului Comertului de pe langa Tribunalul in a carui raza se va afla sediul societatii comerciale;

8. Ridicarea de la Registrul Comertului a Certificatului de inregistrare a societatii;

9. Avize si autorizatii de functionare:

●in cazul in care pentru desfasurarea unor activitati este necesara obtinerea unor autorizatii sau avize,  acestea se vor obtine ulterior inregistrarii societatii de la autoritatile competente.