INFIINTARE FIRMA ONLINE

INFIINTARE PFA ONLINE

MODIFICARI REGISTRU

Actele necesare pentru infiintarea unei firme

Actele necesare pentru infiintarea unei firme

Updated on Friday 22nd January 2021

Apreciaza acest articol

bazat pe50 recenzii


Infiintarea unei companii in Romania trebuie sa respecte anumiti pasi, in functie de tipul firmei ales. Antreprenorii pot solicita infiintarea mai multor tipuri de societati in diverse orase ale tarii.
 
Printre primii pasi necesari pentru a deschide o afacere in Romania se numara pregatirea unui set de documente care trebuie depuse la Registrul Comertului din orasul in care firma isi va desfasura activitatea. 
 
Mai aveti varianta de a infiinta firma online, cu ajutorul platformei noastre - LaRegistruSpecialistii nostri in infiintare de firme va pot ajuta la pregatirea si depunerea documentelor necesare inmatricularii oricarui tip de societate.
 

Pasi pentru infiintarea unei firme

 

Odata hoatrat sa infiinteze o firma, un antreprenor va trebui sa se gandeasca si la documentele pe care le are de pregatit in vederea inmatricularii acesteia. In acest sens, viitorul proprietar se va hotari asupra tipului de societate pe care o va crea, urmand primele pregatiri ale infiintarii acesteia.
 
Astfel, urmatorii pasi trebuie avuti in vedere la infiintarea unei societati:
 
  1. rezervarea numelui firmei care trebuie sa fie unic;
  2. deschiderea unui cont bancar si depunerea capitalului social al firmei;
  3. alegerea obiectului de activitate al societatii din nomenclatorul Codurilor CAEN;
  4. alegerea si contractarea sediului social;
  5. pregatirea actului constitutiv ale firmei sau al cererii de infiintarea a PFA-ului sau II-ului;
  6. depunerea actelor in vederea inregistrarii la Registrul Comertului si obtinerea Certificatului de Inmatriculare;
  7. inregistrarea in scopuri fiscale si de TVA si obtinerea licentelor si autorizatiilor de functionare.
 
In ceea ce priveste ultimul punct, legat de actele necesare infiintarii unei firme, acestea vor diferi in functie de tipul de societate ales, avand in vedere ca pentru inmatricularea unui SRL sau SA, acestea vor fi mai complexe in comparatie cu cele necesare pentru inregistrarea unei persoane fizice autorizate sau a unei intreprinderi familiale.
 
Daca v-ati hotarat asupra tipului de societate pe care doriti sa in inmatriculati, specialistii nostri va stau la dispozitie cu servicii de infiintare firme si de contabilitate. Acestea sunt disponibile in mai multe orase ale tarii, printre care Bucuresti, Cluj-Napoca, Iasi si Timisoara.
 

Care sunt documentele necesare infiintarii unei firme?

 
Iata care sunt principalele documente necesare pentru demararea procedurilor specifice de infiintare a unei  firme:
 
  • Act constitutiv (autentificat de avocat);
  • Cazierul fiscal al fiecaruia dintre asociati si/sau administratori;
  • Contractul de sediu social, de inchiriere sau subinchiriere, de asociere in participatiune, contract de leasing imobiliar, contract de comodat, de uz, uzufruct;
  • Acordul asociatiei de proprietari sau locatari, in cazul in care acesta se impune;
  • Acordul vecinilor (riverani sau, mai exact, cei de pe verticala si orizontala cu spatiul dumneavoastra) - in cazul in care acesta se impune;
  • Copie Carte de Identitate ( C.I.) sau Pasaport ale asociatilor si/sau administratorilor;
  • Specimen de semnatura al administratorului/administratorilor firmei;
  • Declaratii pe proprie raspundere ale asociatului/asociatilor sau administratorului/administratorilor ca pot indeplini calitatea respectiva, obligatoriu autentificate;
  • Imputernicire avocatiala;
  • Dovada depunerii capitalului social (recipisa sau extras de cont din ziua respectiva) la o banca aleasa de catre asociatii firmei.
 
Echipa noastra va sta la dispozitie cu toate detaliile legate de costuri infiintare firma, autoritatile in masura sa elibereze actele necesare si alte aspecte care privesc acest proces!
 

Tipuri de firme ce pot fi infiintate in Romania

 
Un antreprenor poate infiinta unul dintre urmatoarele tipuri de firma:
 
  • persona fizica autorizata sau PFA;
  • intreprinderea individuala sau II;
  • societatea cu raspundere limitata (SRL) si societatea cu raspundere limitata debutant (SRL-D);
  • societatea pe actiuni sau SA.
 
Actele necesare infiintarii unei firme depind, in primul rand, de tipul societatii selectat. Odata hotarat, antreprenorul va fi nevoit sa pregateasca un dosar care va cuprinde toate documentele mentionate mai sus.
 

Actele constitutive ale unei firme

 
Actul Constitutiv este cel mai important document care trebuie pregatit atunci cand se infiinteaza o firma romaneasca. Acesta trebuie redactat in fata unui notar public, dupa care atasat dosarului cu restul actelor necesare inscrierii firmei la Registrul Comertului.
 
Actul Constitutiv este necesar la infiintarea unei societati cu raspundere limitata sau a unei societati pe actiuni. In cazul unui PFA sau II, o simpla cerere emisa de Registrul Comertului va trebui completata.
 
Actul Constitutiv al unei companii trebuie sa contina urmatoarele informatii:
 
  1. informatii despre asociatii firmei, printre care informatii legate de nationalitatea si domiciliul acestora;
  2. informatii despre obiectele de activitate ale firmei, atat cele principale, cat si cele secundare;
  3. numele firmei (care a fost rezervat inainte) si adresa care reprezinta sediul social al firmei;
  4. informatii legate de capitalul social varsat al firmei, precum si contributia fiecarui asociat;
  5. informatii despre administratorul sau administratorii viitoarei firme;
  6. informatii legate de alte sedii sociale, a duratei si dizolvarii firmei (acolo unde este cazul).
 
Documentul Constitutiv al unei companii poate contine si alte clauze stabilite de catre asociati la infiintare.
 
Specialistii nostri pot redacta actele necesare infiintari tuturor tipurilor de firme, insa autentificarea poate fi facuta de un notar. Folosind serviciile noastre de infiintare a firmei, puteti beneficia inclusiv de servicii complete de notariat pentru diferite tipuri de acte necesare la Registrul Comertului.
 
Puteti afla care sunt actele necesare infiintarii unei firme din infograficul de mai jos:
 
Acte necesare pentru infiintarea unei firme

 

Rezervarea numelui firmei

 
Primul pas la infiintarea unei firme va incepe cu verificarea disponibilitatii si rezervarea numelui ales pentru societate. Acest pas este necesar atat la infiintarea unui PFA cat si pentru restul formelor juridice, iar cei care vor sa demareze afaceri sub ele vor trebui sa se asigure ca denumirile alese sunt unice. Pentru a fi siguri ca numele ales se poate utiliza, este recomandat sa se propuna 3 nume in ordinea preferintelor pentru verificare. Pentru aceasta, este necesara completarea unei cereri. Trebuie stiut ca alaturi de numele dorit, trebuie mentionata si forma juridica a societatii. Odata cu denumirea comerciala, firmele vor putea sa rezerve si emblemle societatilor.
 
Asadar, odata numele societatii ales, se poate merge catre pasii urmatori si pregatirea restului de acte pentru inmatricularea firmei.
 
Este bine de avut in vedere faptul ca in functie de forma legala a firmei, cererile care trebuie completate si depuse la Registrul Comertului sunt diferite. Astfel, pentru infiintarea unui SRL va trebui completat si depus un anumit formular, in timp ce pentru o intrerpindere individuala, de exemplu, va trebui completat o alta cerere.
 
Agentii nostri care au experienta in infiintarea de firme va pot ajuta cu obtinerea, completarea si depunerea actelor necesare la inmatriculare. In afara de acestea, va oferim suport si la inregistrarea in scopuri fiscale si servicii de contabilitate.
 

Documente pentru domiciliul social al unei firme

 
Pentru a fi considerata firma cu rezidenta romaneasca, o companie va avea nevoie de un sediu social in orasul in care isi va desfasura activitatea. Desi este vorba despre o adresa care va fi folosita de catre autoritati pentru a transmite documente oficiale, sediul social trebuie dovedit la inscrierea firmei la Registrul Comertului prin unul dintre documentele de mai jos:
 
  • contract de inchiriere;
  • contract de comodat;
  • contract de vanzare-cumparare;
  • contract de leasing imobiliar;
  • certificat de mostenitor, in cazul imobilelor mostenite.
 
De asemenea, daca sediul social se va afla intr-un bloc de locuinte, antreprenorul va trebui sa obtina consimtamantul vecinilor si a asociatiei de proprietari.
 
In cazul in care aveti nevoie de gazduire a sediului social, va putem ajuta cu servicii specializate. Va putem ajuta si sa obtineti un cod EORI pentru societatea dumneavoastra. Totodata , in cazul in care aveti o companie si doriti sa o extindeti prin infiintarea unei sucursale sau a unei filiale, echipa noastra va poate ajuta.
 

Cererea de inregistrare a firmei

 
Formularul de inmatriculare a firmei este pus la dispozitie de Registrul Comertului din orasul in care va fi inregistrata firma. Cererea de inregistrare ofera facilitatea de a inregistra societatea si in scopuri fiscale si de obtinere a autorizatiilor de functionare.
 
Nu trebuie sa va faceti griji pentru completarea si depunerea actelor, deoarece de acestea se pot ocupa reprezentantii nostri printr-o imputernicire. Astfel, nu numai ca nu va trebui sa mergeti pe la diverse autoritati sau notariate, nu va trebui nici sa mergeti la Registrul Comertului pentru a depune aceste acte.
 

Deschiderea contului bancar si depunerea capitalului social

 
Un pas important la infiintarea unei firme este deschiderea contului bancar pentru depunerea capitalului social al acesteia. Pentru aceasta etapa, vor trebui pregatite si depuse la banca aleasa cateva documente, printre care Actul Constitutiv, dovada rezervarii numelui, precum si actul de identitatea al persoanei desemnate sa deschida contul. Ulterior, va trebui desemnata o persoana (unul sau mai multi administratori) care vor tine lagatura cu banca pentru divrese operatiuni.
 
Extrasul de cont va trebui depus la Registrul Comertului ca dovada a varsarii capitalului social.
 

Alte documente legate de infiintarea unei firme

 
Desi nu este un act de infiintare a firmei propriu-zis, specimenul de semnatura al administratorului sau administratorilor (unde sunt mai multi) este cerut de Registrul Comertului. Acesta trebuie, de asemenea, legalizat la un birou notarial.
 
Un alt document ce trebuie obtinut la infiintarea unei firme in Romania este extrasul de cont bancar prin care se face dovada depunerii capitalului social. Acesta este eliberat intr-o zi de catre banca la care a fost depusa suma reprezentand capitalul companiei.
 
Administratorii firmei vor fi nevoiti sa depuna si declaratii pe propria raspundere prin care isi asuma responsabilitatea indeplinirii calitatilor pentru care au fost numiti.
 
Alte documente, printre care diverse cereri sunt eliberate de catre Registrul Comertului.
 
Oamenii de afaceri straini care vor sa deschida firme in Romania si au nevoie de ajutor pot conta pe noi pentru indeplinirea tuturor formalitatilor in fata autoritatior in tara, inclusiv pentru inregistrarea in scop de TVA. Pentru acestea vom avea nevoie de o imputernicire.
 

Acte necesare la inregistrarea unei firme in scopuri fiscale

 
Cei care doresc sa infiinteze firme in Romania trebuie sa stie ca una dintre etapele importante in finalizarea procedurii de inmatriculare este inregistrarea in scopuri fiscale si obtinerea codului TVA.
 
Inregistrarea in scopuri de TVA nu trebuie realizata de la inceputul activitatilor comerciale, societatile putand sa astepte pana ce ating pragul obligatoriu de plata a TVA-lui, insa inregistrarea in scopuri fiscale trebuie avuta in vedere inaintea demararii activitatilor propriu-zise ale firmei.
 
La inregistrarea in scopuri fiscale, trebuie pregatita o cerere care se va depune la ANAF. Depunerea acesteia nu trebuie sa se faca mai tarziu de 30 de zile de la inmatricularea firmei.
 
 
In ceea ce priveste inregistrarea in scopuri de TVA, trebuie pregatite mai multe documente, printre care:
 
  • declaratia pe proprie raspundere a administratorilor sau asociatilor firmei care se depune online;
  • informatii despre administratorii si asociatii societatii;
  • formularul 098 (pentru inregistratea inaintea inceperii activitatii economice) sau  010 (pentru inregistrarea dupa inceperea activitatii economice).
 
Aceasta este una dintre cele mai simple proceduri de urmat la inmatricularea unei firmei, iar daca aveti nevoie de ajutor, va punem la dispozitie servicii complete de contabilitate, astfel incat sa nu va faceti griji pentru intarzieri si penalitati in cazul in care nu sunteti familiarizat cu procedurile contabile.
 

Acte necesare obtinerii autorizatiilor de functionare ale unei firme

 

Ultimul pas la infiinatrea unei firme este obtinerea autorizatiei de functionare si, dupa caz, al oricarei alte licente speciale, in functie de activitatile desfasurate de societate si de domeniul in care aceasta va activa.
 
Astfel, actele din care rezulta inmatricularea firmei – Certificatul de Inmatriculare – va trebuie depus alaturi de alte documente justificative si o cerere adresata autoritatii competente din judetul in care societatea isi desfasoara activitatea.
 
In timp ce unele avize sunt emise de primarie, altele sunt eliberate de diverse autoritati, iar printre cele mai frecvente se numara urmatoarele:
 
  • avize sau autorizartii sanitare si veterinare;
  • avizele de mediu;
  • autorizatiile pentru protectia muncii si a securitatii la incendiu;
  • avize si autorizatii speciale pentru anumite industrii, precum cea alimentara, imobiliara, transporturi si turism).
 
Specialistii nostri va vor explica pas cu pas documentele pe care trebuie sa le pregatiti in functie de domeniul in care va activa firma dumneavoastra.
 

Documente necesare la infiintarea unui PFA sau II

 
Actele necesare infiintarii societatilor care desfasoara activitati restranse sunt mai putine. Printre acestea PFA-urile si II-urile sunt preferate de multi antreprenori care vor sa demareze afaceri mici de tip familial. Acestia vor trebui sa pregateasca cererea pusa la dispozitie tot de Registrul Comertului care va trebui sa contina semnaturile tuturor membrilor familiei care vor participa la activitatile comerciale. Pe langa acestea, cazierele fiscale ale tuturor participantilor, precum copii dupa actele de identitate ale acestora.
 
De asemenea, nu trebuie uitata cererea de rezervare a numelui, respectiv a emblemei, daca se doreste.
 
Aceste doua tipuri de societati, alaturi de intreprinderile familiale, sunt printre cele mai simple forme juridice din Romania. Va putem oferi si servicii de contabilitate in mai multe orase ale tarii pentru acestea.
 

Ajutor specializat in pregatirea actelor pentru infiintarea unei firme

 

Agentii nostri va stau la dispozitie pentru ajutor la pregatirea si depunerea actelor necesare la inmatricularea oricauri tip de societate. Astfel, va oferim servicii personalizate de infiintare firme, durata de inregistrare fiind redusa la minimum, astfel incat sa nu trebuiasca sa mergeti dintr-un loc in altul pentru a redacta si notariza diferite documente. Va invitam sa vizionati si video-ul nostru:
 
 
 

De ce sa infiintati o firma in Romania?

 
In ultimii ani, Romania s-a delimitat ca o tara care atrage investitori straini nu doar din Europa, ci si de pe alte continente. Industria auto este cea mai relevanta in acest sens, insa si comertul cu amanuntul a luat amploare, avand in vedere numarul mare de firme din acest domeniu.
 
Conform unui raport elaborat de Termene.ro si prezentat de economica.net, la inceptului lunii martie 2020 :
 
  • in luna martie a lui 2019, s-au inregistrat in medie 3.400 de societati noi pe saptamana;
  • in comparatie, numarul de firme inregistrat in perioada 2 – 8 martie 2020 a fost de 3.514;
  • in saptamana 9 – 15 martie, numarul firmelor noi inmatriculate a fost de 3.344;
  • in perioada 16 – 22 martie, numarul de societati noi inregistrate a scazut la 1.480 datorita crizei sanitare COVID-19.

Nu ezitati sa ne contactati daca aveti nelamuriri legate de infiintarea oricarui tip de firma. Puteti conta pe noi pentru informatii actualizate legate de legislatia in vigoare, dar si pentru alte servicii, cum sunt cele de contabilitate.