INFIINTARE FIRMA ONLINE

INFIINTARE PFA ONLINE

MODIFICARI REGISTRU

Radiere firma

Radiere firma

Updated on Friday 22nd November 2019

Apreciaza acest articol

bazat pe9 recenzii


Radiere-firma

Oamenii de afaceri pot infiinta firme pe durata limitata sau nelimitata. Odata ce durata de viata a unei societati s-a incheiat, aceasta trebuie sa fie lichidata si apoi radiata de la Registrul Comertului; insa radierea unei firme este posibila si in alte situatii, precum intampinarea unor dificultati financiare sau pur si simplu afacerea nu mai functioneaza.

Primul pas pentru radierea unei firme este lichidarea acesteia. Lichidarea poate fi voluntara sau involuntara. Radierea inseamna stergerea unei firme din Registrul Comertului si nu trebuie confundata cu lichidarea acesteia, care este un proces antemergator radierii.

 
Procesul de radiere firma este ultimul pas din cadrul procedeului de dizolvare voluntara a companiei. Acesta este un pas necesar, ce trebuie respectat conform procedurilor descrise de ONRC, astfel se poate proceda la dizolvarea din oficiu.
 
Este recomandat ca un antreprenor interesat de infiintarea unei firme in Bucuresti sa cunoasca si etapele necesare pentru inchiderea activitatii companiei, indiferent de motive, pentru a nu risca penalitati si insemnarea incapacitatii de a radia compania in cazierul fiscal al adminstratorului.
 
Agentii nostri descriu mai jos procedurile de lichidare si radiere a unei firme. De asemenea, acestia va pot ajuta cu servicii de infiintare de firme in Bucuresti si in alte orase ale tarii.
 

Conditii pentru radierea unei firme

Pentru a radia o firma in Romania, trebuie indeplinite cateva conditii, dintre care cea mai importanta este obligativitatea de a nu a avea datorii. In cazul in care firma are datorii catre creditori, acestia pot cere lichidarea firmei. Lichidarea se mai poate cere si de catre actionarii firmei, insa se poate realiza si in cazul in care societatea nu mai indeplineste anumite conditii legale de functionare, cum ar fi expirarea sediului social. Se poate intampla si ca firma sa fie lasata la voia intamplarii de catre fondator, caz in care autoritatile se vor sesiza din oficiu si vor incepe procedura de dizolvare, urmata de radierea firmei.

In cazul in care o firma nu isi depune situatiile financiare anuale sau raportarile contabile obligatorii in termenul prevazut de lege, ANAF-ul poate cere radierea firmei respective.

Trebuie avut in vedere ca desi lichidata din oficiu, o firma nu va fi radiata automat de la Registrul Comertului.  


De ce avem nevoie pentru a radia o firma?

Pentru a ajunge la etapa de radiere a unei firme, aceasta trebuie mai intai lichidata. In cazul unei lichidari voluntare nu este necesara numirea unui lichidator, ci doar a unui expert contabil care va pregati situatia contabila a firmei si documentele necesare pentru a incepe lichidarea. Odata lichidata, firma va putea fi radiata.

Agentii nostri va stau la dispozitie cu servicii de radiere firme

 

Dizolvarea si lichidarea, etape preliminare

 
Inchiderea activitatii unei firme este un proces ce se desfasoara, in cele mai multe cazuri, in patru etape:
  1. decizia: se decide dizolvarea firmei prin Hotararea Adunarii Generale a Actionarilor si se achita tariful de publicare in Monitorul Oficial;
  2. dizolvarea: dovada hotararii de dizolvare, publicata in Monitorul Oficial si numirea unui lichidator;
  3. situatia financiara: se fac depunerile necesare pentru a dovedi situatia financiara de lichidare si repartizare a activelor; 
  4. radiere: se depune cererea de radiere la ONRC, se confirma publicarea situatiei financiare, se depune certificatul de inregistrare in original.
In unele cazuri, companiile care se ocupa cu infiintari de firme vor oferi si servicii de radiere sau dizolvare/lichidare firma. Acesta este si un serviciu oferit de expertii nostri. Ne puteti contacta in cazul in care aveti orice fel de intrebari.


Radierea firmei din Registru

 
Radierea reprezinta stergerea companiei din Registrul Comertului. Este ultima etapa si este necesara pentru a incheia cu succes dizolvarea si lichidarea ce au avut deja loc. 
 
Cererea de radiere se va completa de catre administratorul firmei sau o persoana desemnata si va contine informatii despre firma si cauza radierii (dizolvare, lichidare, faliment, nulitate, incetare activitate sucursala). Firma inceteaza oficial sa mai existe in momentul in care este emis certificatul de radiere. Pentru depunerea cererii se achita o taxa judiciara si este nevoie si de un timbru judiciar.
 

Documente necesare pentru radierea unei firme

Pana la radierea unei firme, documentele ce trebuie depuse la Registrul Comertului vor trebui pregatite in 4 etape, astfel:

  • - mai intai trebuie completat un formular pentru depunerea actelor de radiere;
  • - aceasta cerere trebuie sa fie insotita de procesul verbal de la hotararea adunarii generale a actionarlior prin care a fost stabilita lichidarea firmei;
  • - imputernicire speciala, daca o alta persoana este desemnata pentru indeplinirea formalitatilor la Registrul Comertului;
  • - dovada platii tarifului legal impus de Registru pentru publicarea dizolvarii firmei.

 

In a doua etapa, trebuie pregatite urmatoarele documente:

  • - o noua cerere de inregistrare care se gaseste la Registrul Comertului;
  • - hotararea judecatoreasca sau cea a actionarilor privind numirea lichidatorului;
  • - dovada publicarii hotararii de dizolvare a firmei si de numire a lichidatorului;
  • - specimenul de semnatura a lichidatorului, autorizatia si actul de identitate ale acestuia.

 

A treia etapa presupune depunerea situatiei financiare a firmei care trebuie insotita de un formular eliberat de Registrul Comertului si de plata tarifului de publicare. De asemenea, trebuie depusa situatia financiara de lichidare si de repartizare a activelor firmei.

A patra, si ultima etapa, presupune depunerea cererii de radiere, a situatiei financiare de lichidare si de repartizarea a activelor, a certificatelor de inregistrare si de autorizare ale firmei.

Trebuie avut in vedere ca in cazul dizolvarii unei societati pe actiuni (SA) sau a unei societati in comandita pe actiuni (SCA) trebuie depuse si alte documente. Consultantii nostri va pot oferi informatii suplimentare legate de aceste documente.


Ce se intampla daca o firma nu este lichidata la timp?

In ultimii ani legislatia s-a modificat radical, astfel incat acum lichidarea unei firme poate fi ceruta de catre ANAF, in timp ce asociatii sau actionarii firmei pot suporta consecintele legale in cazul nerespectarii legii. Astfel, apare dizolvarea din oficiu a firmei care este un proces destul de lung si care va atrage inscrierea acestor fapte in cazierul fiscal al actionarilor si/sau asociatilor firmei.

Radierea unei firme nu este costisitoare daca este facuta in mod voluntar. Agentii nostri va stau la dispozitie cu servicii complete de infiintare, lichidare si radiere de firma. Va puteti baza pe noi si pentru alte servicii, precum gazduire de sediu social.

Echipa noastra va poate ajuta cu succes in toate cazurile care implica infiintarea unui SRL, precum si alte servicii legate de formarea de companii insa va sta la dispozitie si pentru a inceta definitiv activitatea unei companii din Romania. Ne puteti contacta pentru mai multe detalii legate de serviciile pentru infiintare unei firme si serviciile pentru radiere firma.